Po dávnych arktických experimentoch a výpravách, kde hudobne poslednou bola tá pred pätnástimi rokmi, teraz po takejto decentnej prestávke prichádzajú s naturálnou hymnickou nahrávkou. A ako inak, na prvé počutie je to opäť honosná a chladná výprava. Keď začnete s prvým vypočutím, musíte oceniť zaujímavý futuristický obal, nie príliš typický pre podobné hudobné razenie, skôr čakáte ľadové lesy alebo stredoveké výjavy. Ale to je iba môj subjektívny pocit. Je nádherná. Druhé, čo na začiatku zarazí a taktiež musím vychváliť je zaujímavé hymnické intro tematicky nazvané „Skandinavische Expansion «Eismeerflotte RGNRØK»“. Je to síce relatívne jednoduchý popevok, ale o to viac sa mi páči, lebo je perfektne zaspievaný a zharmonizovaný. Toto sú tu tie pozitívne veci. Ďalej však nahrávka pôsobí skôr tak obyčajnejšie. Výraznou zložkou je honosne ladený atmosférický black metal, koketujúci až s paganom, kde to ukážkovo cítiť v až bohatierskej tretej „««« SOG »»»“. Nemožno ani opomenúť, že sú tu progresívne momenty a postupy, ale nie až tak často. Opäť nech je príkladom krásny elektronický moment v strede štvrtej skladby „Horizont in Flammen «Sólfeuer’s Fall»“. No a kapitolou samou o sebe je šiesta „Gefangene der Polarnacht «In Nacht und Eis»“, kde možno budem za analfabeta, ale nemôžem sa ubrániť pocitu, že úvodný riff mi pripomenul staršiu skladbu SIX DEGREES OF SEPARATION (úvodnú „Prayer“ z albumu „Moon 2002: Nocturnal Breed“). Ako celok ma album príliš nerajcuje. Skôr sa mi páčia niektoré výrazné detaily a momenty, a tiež niektoré skladby vyčnievajú viac, niektoré menej. Ako celkom to skôr triešti, má to hluchšie a skoro až naivnejšie miesta. Ale má to svoju tvár, cítiť tam originálny rukopis hudobníkov a fakt ide o dosť špecifickú záležitosť. Keby ste ma donútili prezradiť, komu by sa to mohlo páčiť, tak napríklad fanúšikom neskoršej, respektíve skôr strednej tvorby ENSLAVED v období albumov „Mardraum“, „Monumension“ a „Bellow The Lights“.
ŠTEFAN „PIŠTÍK“ VOJVODÍK, hodnotenie: 3,5/5