Recenzie

INVOKER – Towards the Pantheon of the Nameless

Nemecko | melodic death/black metal | Einheit Produktionen

Pri zrode nemeckej kapely INVOKER stáli v roku 2010 Tino Schumann (bicie) a Tino Büttner (spev, gitara). Relatívne nedávno bola zostava doplnená novými členmi na poste sólovej a basovej gitary. Korene štýlov, niekde medzi melodickým death a black metalom, zostali však rovnaké. Po albumoch „A New Age“ (2013) a „Aeon“ (2015) obohacujú metalovú scénu svojím najnovšími výstupom v podobe tretieho štúdiového počinu „Towards the Pantheon of the Nameless“. Nové vydanie je sprevádzané zmenou vydavateľstva z Non Serviam Records na Einheit Produktionen. Album otvára klávesové intro „Crumbling Sky“, ktoré navodí správnu melancholickú až mystickú atmosféru, plne korešpondujúcu s vydarenou prednou grafikou obalu. Nasledujúca, titulná skladba jasne odhalí skladateľskú zručnosť kapely. Príkladom toho je tiež pochmúrna „Devil’s Door“ alebo záverečná „Above the Stars“. V playliste albumu odľahčene pôsobí symfonické intermezzo v podobe „Dark“ a inštrumentálna „Breathless“, ktorá pozostáva z trojminútového, veľmi pekného gitarového sóla. Všeobecne možno povedať, že INVOKER pôsobia ako dobre namazaná a skúsená jednotka, v ktorej má každý člen svoje miesto a plní svoje úlohy. Skladby obsahujú množstvo inšpiratívnych melódií. Hlasový prejav speváka Tina Büttnera je hlboký a silný, aj keď miestami monotónny. Pripomína legendy ako Karl Willets (BOLT THROWER, MEMORIAM) alebo Ola Lindgren (GRAVE). Celková produkcia albumu je dielom zvukového inžiniera Matthias Schustera. Treba však podotknúť, že z tohto aspektu sa nejedná o žiadny pompézny nafúknutý zvuk. Čo je ale podstatné, nahrávka znie čisto a tvrdo. INVOKER nerozžiarili najjasnejšiu hviezdu do black/death metalovej nebeskej klenby, ale niektoré skladby odrážajú obrovský potenciál a ostáva len dúfať, že album dostane pozornosť, ktorú si určite zaslúži.

EDUARD KOPRNA, hodnotenie: 4 / 5

Tags

Related Articles

Back to top button
Close