Recenzie

ADOPERTA TENEBRIS – Oblivion: the Forthcoming Ends

Francúzsko | black metal | dark metal | Les Acteurs de l'Ombre Productions | 47:55

ADOPERTA TENEBRIS je sólový projekt hudobníka vystupujúceho pod jednopísmenovým pseudonymom „G.“, ktorý produkuje black metal ovplyvnený škandinávskou scénou z 90-tych rokov. V poradí na druhom štúdiovom albume s názvom „Oblivion: The Forthcoming Ends“ nie je núdza ani o výrazné death metalové prvky a istý pokus o autentičnosť. Počas celej nahrávky môžete počuť slušnú zmes pomalých a rýchlych pasáží v skladbách, ktoré v priemere trvajú okolo sedem minút. Po vypočutí albumu mi v hlave dlhšie rezonoval (síce otrepaný, ale stále chytľavý) žánrový rytmický postup v skladbe „Vultures Over The Mass Grave“, navyše podporený postupnosťou výborných gitarových nápadov. V podstate atmosféra celého albumu je vytvorená takmer výlučne prostredníctvom rytmických gitár, takže nečakajte, že to bude preplnené sólami, syntetizátormi a podobne. Melanchólia a čierny majestát sú založené na gitarách, dynamických bicích a hlasovom zúfalstve. Vokály sa zväčša držia monotónneho chrčania, občasných výkrikov alebo hovoreného slova („Utter Manifest“). Prítomnosť skutočného štúdiového bubeníka, v zastúpení hudobníka Äzha (NATREMIA, DEFENESTRATION), sa tu ukazuje ako skutočná pridaná hodnota (nie ako programovanie na bicích automatoch, ako je to u mnohých jednočlenných projektov  v poslednej dobe zvykom). Singlová „In Our Mazes“ koketuje s legendárnymi DISSECTION. Celková produkcia znie masívne a mohutne, nielen depresívne a bezducho. Album sa nahral, ​​zmixoval a zmastroval v priestoroch francúzskeho štúdia Darkened. Za zmienku stojí aj fotografia, ktorej autorom je Dino Christophersen. Vrelo odporúčam pre každého prívrženca starej black metalovej školy. Toto je také čierne, ako len čierna môže byť.

EDUARD KOPRNA, hodnotenie 4/5

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button