Recenzie

VOIVOD – Lost Machine – Live

Kanada | thrash | fusion | progressive metal | Century Media Records | 01:14:28

VOIVOD – neoddeliteľná súčasť kanadskej „veľkej metalovej štvorky“, kam patria SACRIFICE, RAZOR, ANNIHILATOR, ponúka v tomto roku už druhú nahrávku. Po EP „The End Of Dormancy“ si môžu fanúšikovia z pohodlia obývačky vychutnať VOIVOD „naživo“ prostredníctvom albumu „Lost Machine“. Pri živých albumoch je to naozaj o schopnosti aspoň z časti preniesť „živú chémiu skupiny“ z pódia na nahrávku a vybrať ten správny mix skladieb zo svojej rozsiahlej tvorby. VOIVOD si od roku 1984 prešiel vzrušujúcu hudobnú cestu, počas ktorej si vytvoril vlastný hudobný aj grafický štýl a astrálno-hudobnú auru. Tá sprevádza skupinu už od jej začiatkov, čo je takmer štyridsať rokov. Koncert otvára punková „Post Society“ (2016) a za ňou už nasleduje kanadská hudobná medicína v podobe výborných skladieb „Psychic Vacuum“ (1988), „Obsolete Beings“ (2018), „The Prow“ (1991), „Iconspiracy“ (2018), „Into My Hypercube“ (1989), „The End Of Dormancy“ (2018), „Overreaction“ (1986), „Always Moving“ (2018), „Fall“ (2016), „The Lost Machine“ (1993), „Astronomy Domine“ (1989) a „Voivod“ (1984). Či je práve táto ponuka reprezentatívnou vzorkou tvorby VOIVOD, môžeme polemizovať, určite je to však majstrovská vzorka veľkej skupiny. Nahrávka vznikla počas vystúpenia na Quebec City Summer Fest a zastihla VOIVOD vo výbornej forme. Som rád, že voivodovský „vojnovo-bolestný“ výkrik „Rrröööaaarrr“ z rokov 1984 a 1986 je stále silný a pretrval až dodnes, či už v podobe štúdiových nahrávok alebo výborných koncertov, akým je aj aktuálna nahrávka. Denis „Snake“ Belanger – spev, Daniel „Chewy“ Mongrain – gitara, Dominic „Rocky“ Laroche – basová gitara a Michel „Away“ Langevin – bicie a grafika, dobre „to“ robíte, Denis „Piggy“ D’Amour (R.I.P.) je určite šťastný a dohliada na všetko z „Planet Hell“!

FILIP GLOCKO, hodnotenie: 4,5/5

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button